Friday, February 1, 2013

Drama Setia Hujung Nyawa Episod 13

Episod 13
Episod air mata.... Hady memujuk Zain agak Zain menceraikan Ersalina. Ersalina cuba berbaik dan membuat sesuatu yang Zain suka. Ersalina tidak berputus asa walaupun hakikatnya Zain tidak suka dan marah padanya. Abang dan mama Ersalina mengajak Ersalina kerumah untuk berkumpul sekeluarga tetapi tidak mendapat keizinan Zain. Ersalina terpaksa membuat alasan agar keluarganya tidak terasa dan Ersalina menyembungikan hal rumah tangganya yang tidak bahagia. Dalam kekeruhan ini Hady mengambil peluang memperkenalkan Eriza. Eriza yang dari dulu meminati Zain amat seronok bila hady berbuat sedemikian.

Hady mencadangkan agar Zain melepaskan L daripada Zain terus-terusan menyiksa L. L minta izin untuk bermalam di rumah mamanya dengan alasan sunyi ditinggalkan Zain yang selalu bermalam di rumah Hady. Tapi Zain tidak izinkan dan tetap mengherdik dan memaki L. L hanya mampu mengadu dengan Zehra teman baiknya, tapi bila berhadapan dengan mamanya L berlagak seperti dia bahagia.

L membuat persediaan menyambut belated besday Zain dengan menyediakan kek. Namun Zain bertindak melempar kek kemuka L.




Mama tertanya-tanya kenapa El tak boleh balik ke rumahnya. El cuba menafikan yang Zain tak benarkan.
Hadi sibuk je tanya perkembangan El dan Zain. Sekali lagi El diherdik bila dia meminta kebenaran utk pulang ke rumah Mama.
Hadi memberi semangat pada Zain. Namun.. Zain belum puas membuli El. Zain ambik kesempatan utk keluar berhibur dengan Hadi.Namun Zaqwan nampak kelibat Zain.

Di rumah, El menyambut birthday Zain dengan harapan Zain gembira.Malangnya, El dilempar dengan kek. Kejamnya Zain ni.tau la marah,tak payah buat sampai macam tu sekali.
El sedih giler dengan sikap Zain. Zain pulak menyesal atas perbuatannya.Tau pulak nyesal.
Tetiba pulak muncul ex Zain Eliza dan  Hadi yang mula merancang sesuatu supaya  Eliza berjaya  memikat Zain semula.

Mama Zain cuba memujuk Zain yang disangka sedih atas keguguran El.Hadi datang ke rumah Zain untuk berjumpa dengan Zain.Apa motif Hadi?

El minta nasihat Zehra.. Zehra cadangkan El berpisah je dengan Zain. 
Mama masih merahsiakan masalah El dari suaminya.Papa El masih tertanya-tanya apa masalah El sebenarnya.

No comments: